8 مکان خاطره انگیز در باتومی
نوشته شده توسط : نیکی

پارک 6 می باتومی

پارک 6 می (6May Park) یکی از محبوب ترین پارک های باتومی است که در نزدیکی بلوار باتومی واقع شده و جذابیت های زیادی برای گردشگران تور باتومی دارد . از جمله جاذبه های این پارک می توان به آکواریوم ، دلفیناریوم باتومی ، باغ وحش باتومی ، دریاچه نوریگلی و پوشش گیاهی متنوع آن اشاره نمود . این پارک زیبا از قدیمی ترین پارک های شهر باتومی است و بازدید از آن به صورت 24 ساعته امکانپذیر می باشد .

جاذبه های باتومی

تله کابین آرگو باتومی

گردشگران با سوار شدن به تله کابین آرگو (Argo Cable Car) در طول مسیر می توانند چشم اندازهای خیره کننده از شهر باتومی ، سواحل دریای سیاه ، کوه های اطراف و طبیعت فوق العاده را تماشا کرده و لذت ببرند .این تله کابین که از تفریحات باتومی به شمار می آید با هزینه 10 لاری مراجعه کنندگان را به ارتفاع 250 متری از سطح زمین و به بالای کوه آنورا منتقل می کند .

جاذبه های گردشگری باتومی

میدان اروپا باتومی

از دیگر خاطره انگیزترین مکانهای دیدنی در باتومی می توان به میدان اروپا اشاره نمود . این میدان توسط ساختمان های قدیمی و جدید محصور شده و اصلی ترین میدان شهر ساحلی باتومی محسوب می گردد . مجسمه یادبود مدیا که در این میدان واقع شده به همراه ساختمان های متعدد اطراف آن از جاذبه های این میدان مهم هستند . همچنین در مجاورت مجسمه مدیا مکانی در نظر گرفته شده که به گردشگران دوچرخه کرایه می دهد .

جاذبه های برتر در باتومی

سواحل باتومی

یکی از دلایل اصلی گردشگران برای سفر به باتومی استفاده از سواحل زیبای این شهر برای تفریح و گردش می باشد . در سواحل باتومی امکانات رفاهی و تفریحی متعددی فراهم شده تا گردشگران با بهره بردن از آن ها لذت سفر خود را دو چندان کنند . غالب سواحل این شهر سنگی بوده و برای شنا مناسب نیستند لذا گردشگران برای شنا در آب های دریای سیاه باید به سواحلی که در بیرون از باتومی واقع شده اند مراجعه کنند . مدت زمان استفاده از سواحل بستگی به خود گردشگر دارد آنان می توانند یک ساعت را به شنا و استراحت در سواحل اختصاص دهند و یا یک روز کامل را در کنار ساحل سپری کنند .

تفریح در باتومی

برج الفبا باتومی

برج الفبا از جمله دیدنی های معروف باتومی است که 130 متر بلندی دارد و به عنوان نمادی از قدمت 5 هزار ساله 33 حرف الفبای گرجی بنا شده است . طراحی این برج از ساختار دی ان ای گرفته شده و تمامی حروف الفبای گرجی به صورت مارپیچی بر روی دیواره های برج دیده می شوند .

در باتومی از کجا دیدن کنیم؟

آبشار ماخونتستی باتومی

آبشار ماخونتستی (Makhuntseti waterfall) از جاذبه های طبیعی باتومی است که در بیرون شهر باتومی و در فاصله 45 کیلومتری این شهر واقع شده است . این آبشار با 50 متر ارتفاع در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته و در بهار ، تابستان و پاییز با طبیعت جذاب و دلفریب اش چشم ها را به خود خیره می سازد . در بازدید از آبشار ماخونتستی دیدن پل تاریخی به همین نام را از دست ندهید .

مکانهای دیدنی باتومی

پارک میراکل باتومی

موقعیت مرکزی و زیبائی های چشم نواز پارک میراکل (Miracle Park) به عنوان یکی از دیدنی های باتومی سبب شده این پارک در میان گرجی ها و گردشگران تور گرجستان از محبوبیت ویژه ای برخوردار گردد . پارک میراکل یا معجره با چندین ساختمان مدرن چون هتل رادیسون بلو ، مرکز تجاری باتومی ، برج الفبا و فانوس دریایی باتومی هر ساله میزبان جشنواره های متعددی چون فستیوال موسیقی الکترونیک می باشد .

دیدن این جاذبه ها در باتومی را از دست ندهید




:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری گرجستان , جاذبه های گردشگری باتومی ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: